Łączna liczba wyświetleń

sobota, 15 lutego 2020

DOWCIPY - ANEGDOTY - CIEKAWOSTKI - Cz. II

"WIEM ŻE NIC NIE WIEM"

JAK MAWIAŁ SOKRATES,

CZYLI KILKA MAŁO ZNANYCH

CIEKAWOSTEK I WYPOWIEDZI

WYCIĄGNIĘTYCH Z GŁĘBI DZIEJÓW






 KONTYNUACJA MAŁO ZNANYCH HISTORYCZNYCH CIEKAWOSTEK, AFORYZMÓW, SENTENCJI I DOWCIPÓW, PRZYTACZANYCH W MYŚL ZASADY:
"SKORO ŚWIAT JEST ŚMIECHU WART, WIĘC SIĘ ŚMIEJĘ"



 Pewien francuski polityk powiedział kiedyś do Ignacego Jana Paderewskiego:
- We Francji jest powiedzenie "pijany jak Polak". Ile w tym prawdy?
- Proszę nie wierzyć powiedzonkom drogi panie. W Polsce na przykład mówi się "uprzejmy jak Francuz".


Abraham Lincoln powiedział kiedyś o sobie: "Mam jedną wadę - nie potrafię powiedzieć "nie". Na szczęście Bóg nie uczynił mnie kobietą. Gdyby bowiem stworzył mnie kobietą, musiałby stworzyć mnie tak brzydkim, jakim mnie właśnie stworzył, aby nikt nie dybał na moją cnotę".


Cesarz austriacki Franciszek Józef I zwiedzał kiedyś więzienie. Kiedy tylko wszedł, natychmiast rzuciło mu się do nóg kilku skazańców, prosząc o łaskę i zapewniając, że są całkowicie niewinni. Sytuacja powtarzała się przy każdej niemal celi. Wreszcie jeden z więźniów nie poruszył się w ogóle na jego widok.
- Za co tu jesteś? - zapytał zdziwiony władca.
- Za kradzież, rozbój, gwałt, oszustwo i morderstwo - odrzekł skazaniec.
- Popełniłeś to wszystko?
- Tak.
Cesarz zawołał więc dyrektora więzienia i rozkazał:
- Proszę natychmiast wypuścić tego łotra, żeby nie psuł tych wszystkich zacnych ludzi, którzy tu siedzą.


Mężczyzna budzi się rano po całonocnym, wykwintnym przyjęciu i spostrzega że ma na sobie swój garnitur, spodnie, koszulę i krawat, w których brał udział w imprezie. Myśli przez pewien czas, próbując przypomnieć sobie coś z wczorajszego dnia, aż w końcu powiada:
- Zastanawiam się... czy ja nie za elegancko sypiam.


Właściciel kamienicy zwrócił się kiedyś do Edwarda Maneta:
- Pan się stąd nie wyprowadzi, dopóki nie zapłaci mi pan za pokój.
- Dziękuję panu serdecznie - ucieszył się malarz. - Szczerze mówiąc, obawiałem się, że wkrótce wyrzuci mnie pan na bruk. 


"Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają" - jak mawiał William Szekspir.


Ronald Reagan mówił o komunistach: "Wypowiedzieli wojnę biedzie... i ona wygrała".


"Myśl porusza ogrom świata" - jak mawiał rzymski poeta Wergiliusz.


Mężczyzna postanowił pochwalić się przed znajomymi swoim bogactwem, a ponieważ nazbyt majętny nie był, poprosił swoją dziewczynę by przez jakiś czasu udawała przy gościach jego służącą. Dziewczynie ten pomysł niezbyt przypadł do gustu i zapytała:
- Więc będę musiała cały czas siedzieć w kuchni?
Na co ów mężczyzna odrzekł:
- A coś tym myślała? Że jak się pobierzemy, to co ty innego będziesz tu robić?


Angielski pisarz Jonathan Swift, autor "Podróży Guliwera", pewnego razu ciężko zachorował. Po długim leczeniu powoli powracał do zdrowia. 
- Kochany doktorze - rzekł do swojego lekarza. - Nigdy nie zapomnę, że uratował mi pan życie.
- Wiem o tym dobrze - odrzekł lekarz. - Niech pan jednak pamięta także, że jest mi winny za dwadzieścia wizyt, które złożyłem panu podczas choroby.
- Niech mnie pan nie obraża, panie doktorze - oburzył się Swift. - Gdy tylko będę czuł się na tyle silny, że zacznę wychodzić z domu, oddam panu wszystkie wizyty, jedną po drugiej.


TAK TO JEST, JAK SIĘ ULEGA DZIECIOM 
KTÓRE CHCĄ ZOBACZYĆ MUZEUM BARBIE 😂  
ZABAWNA SCENA Z FILMU "WYŚCIG SZCZURÓW"


 


Car Rosji Aleksander I otrzymał pewnego razu od, wtedy jeszcze bardzo biednego poety, tomik poezji z dedykacją. Podziękował mu w ten sposób, że kazał związać setkę banknotów 100-rublowych na kształt książki i umieściwszy na karcie tytułowej napis: "Poezje Aleksandra I" - posłał ją literatowi. Poeta odpisał:
- Poezje Waszej Cesarskiej Mości podobały mi się tak bardzo, że pragnąłbym czym prędzej przeczytać tom drugi.
Nazajutrz rzeczywiście otrzymał taki sam tom jak wcześniej, lecz na karcie tytułowej były napisane słowa:
- Tom drugi i ostatni.


Pewnego razu, w latach swej świetności gdy cała Europa drżała na dźwięk jego imienia, doradcy Cesarza Napoleona Bonaparte, zaproponowali mu stworzenie własnej religii. Napoleon na takąż propozycję odparł tymi słowy:
- Najpierw musiałbym dać się ukrzyżować, złożyć w grobie i na końcu zmartwychwstać, a szczerze mówiąc, nie mam ochoty na takie eksperymenty. 


Konfucjusz pisał: "Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych".


"Tylko od nas zależy, jaki użytek zechcemy zrobić z darowanych nam lat" - stwierdził kiedyś John R.R. Tolkien.


Gdy po zamordowaniu swego ojca - cara Pawła I w 1801 r. na tron Rosji wstąpił car Aleksander I, starał się przekonywać obecnych w Petersburgu Polaków (w tym również Tadeusza Kościuszkę) że: "boleje nad Polską i pragnie ją widzieć szczęśliwą". Twierdził że rozbiory były nieszczęściem, ale on pragnie się stać "wskrzesicielem Polski". Wielu do siebie przekonał i ci uwierzyli że rzeczywiście pragnie odbudować Rzeczpospolitą. Ale gdy tylko zawarł sojusz z Prusami, wówczas wydał im listę wszystkich Polaków (wówczas obywateli pruskich), którzy zabiegali u niego o odrodzenie Polski. A tymczasem nieco wcześniej (bowiem w 1796 r.), zagadnięty w tej samej sprawie, młody francuski wódz walczący z Austriakami w północnej Italii, odrzekł następująco: "Cóż mam odpowiedzieć? Cóż obiecać? (...) Podział Polski jest dziełem niecnym, które utrzymać się nie może (...) Ale (...) Polacy nie powinni polegać na pomocy obcej. (...) Wszystkie głoszone im piękne słowa nie doprowadzą do niczego. (...) Naród, ujarzmiony przez sąsiadów, nie może podnieść się inaczej, jak tylko z bronią w ręku". Ów wódz zwał się Bonaparte, a pytanie z mojej strony brzmi - która recepta była lepsza?


"Różnica między niemożliwym a możliwym leży w ludzkiej determinacji" - jak twierdzi amerykański baseballista Tommy Lasorda.


Johan Wolfgang Goethe napisał kiedyś: "Jaki rząd byłby najlepszy? Taki, który by nas uczył, jak samemu rządzić sobą".  



LUBIĘ TEN FRANCUSKI SERIAL KOMEDIOWY. TYLKO SZKODA PATRZEĆ JAK UPŁYWAJĄCY CZAS ODCISKA SWE NIEUBŁAGANE PIĘTNO NA TYCH DWÓCH, ŚWIETNYCH AKTORACH.





0:15 - "MÓJ ZAMEK! CZYJ TO SZTANDAR? 
KRÓL ZAJĄŁ MÓJ ZAMEK!"

"OTO SPRAWIEDLIWA KARA. (...) AUTA. CZAROWNIK ZNÓW COŚ SCHRZANIŁ - WSPANIALE"

"MILCZ! TO OBCA ARMIA, MÓWIĄ PO TEUTOŃSKU - ZAJĘLI MÓJ ZAMEK"

1:07 - "ZDRADZIŁEŚ NAS, POWRÓCILIŚMY DO EPOKI SAMOCHODÓW, PSIAKREW (...) SCHOWAMY SIĘ W MOICH LOCHACH"

 



   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz