Łączna liczba wyświetleń

piątek, 28 lipca 2023

ZABAWNE SCENY Z POLSKICH FILMÓW I SERIALI - Cz. XXVIII

 CHODŹCIE Z NAMI, DZIŚ NIE BIJĄ!


 Dziś chciałbym zaprosić na wybrane fragmenty z komedii sensacyjnej - "Sztos 2" z 2011 r. (reżyseria Olaf Lubaszenko). Jest to kontynuacja filmu "Sztos" z 1997 r, opowiadającego o dwóch trójmiejskich cinkciarzach - Eryku (grany przez Jana Nowickiego) i Kaziku (w tej roli Cezary Pazura) ps. "Synek", którzy oszukują ludzi (głównie cudzoziemców) oferując im wymianę walut a wciskając wycięte gazety w formie pieniędzy. Sztos 2 dzieje się jakieś 10 lat później, w 1981 r. na początku stanu wojennego w Polsce. I tu znów mamy do czynienia z "Synkiem" (Pazurą) oraz jego pomocnikiem Jankiem (Borys Szyc), a także Erykiem i kilku innymi - których major Urzędu Bezpieczeństwa - Królikowski (grany przez Bogusława Lindę), wraz ze swym pomocnikiem Lachoniem (Michał Piela), chce ich zmusić, aby skupowali dla niego obce waluty. Zarówno jednak "Synek" jak i Eryk nie byliby z sobą, gdyby nie spróbowali oszukać ubeków i nie zabrali pieniędzy dla siebie.



SZTOS 2
(2011)




WPADKA "SYNKA"

0:20 - "To facet jest!"




NIE PIJĘ!?

"Panowie, przykro mi bardzo, naprawdę wykluczone - nie piję" 🥴


  

KILKA SCEN RAZEM

MAŁY ADAM MAŁYSZ

0:20 - "Tylko pamiętaj Adaś na przyszłość - narty zawsze razem"


UBECY POD WPŁYWEM GRZYBKÓW HALUCYNOGENNYCH

0:50 - "Zamknąć Wojciecha, uwolnić Lecha"

(Hasło podziemnej Solidarności w czasach stanu wojennego w latach 1981-1983, dotyczyło ono oczywiście Wojciecha Jaruzelskiego - zwanego generałem, głównego sowieckiego namiestnika w Polsce i autora stanu wojennego, jak i Lecha Wałęsę pseudonim "Bolek" 🙄)

1:20 - "Towarzyszu pułkowniku, chcą odbić Wałęsę!"

"Nerki mi odbijemy"

1:35 - "Chodźcie z nami dziś nie biją!" 😂


MOLO W SOPOCIE 

2:50 - "A wiesz, że Hitler też mieszkał w tym hotelu? We wrześniu 1939, chciał z okien zobaczyć kapitulację Helu, ale nie zobaczył bo nasi bronili się do 2 października"

"Skąd ty to wszystko wiesz?"

"Mój dziadek był w Wehrmachcie" 😆





A na koniec jeszcze coś z kacapi, z frontu miłośników ludobójstwa:


PRIGOŻINKI 


"Panie carze, zaczęło się Pierogrzyn ruszył na Polskę/na Rosję" 🤣

0:15 - "Putin! skończyło się putinowanie, jeszcze 200 km. i ruszam na Moskwę i carska korona będzie moja" 

0:50 - "Panie Pierogrzyn, już niedaleko, widać Moskwę!"

"Ooo to ja wracam... wracam bo się trochę cykam" 🤣



😎

3 komentarze:

  1. Takie pytanie offtopic: Czy studiowałeś może historię? Twoje wpisy pokazują dużą wiedzę, szczególnie dotyczącą historii starożytnej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie studiowałem historii (chyba że hobbystycznie, amatorsko), studiowałem akurat zupełnie co innego ale to nie ma związku z tematem. Natomiast mój ojciec miał firmę spedycyjną i często wyjeżdżałem zawodowo do różnych krajów (głównie Włoch, Hiszpanii, czasem Grecji i Francji) i tam wolnych chwilach szukałem najróżniejszych informacji historycznych (głównie do planowanych przeze mnie dwóch wielkich ksiąg historycznych na temat antycznej Grecji i starożytnego Rzymu, przy czym chciałem aby te relacje dotyczyły nie tylko wiadomości które były oficjalnie znane, ale również takie, które miały miejsce lokalnie - np z opisem poszczególnych prowincji Imperium Romanum - na razie to moje pisanie idzie bardzo powoli, ale materiałów zgromadziłem sporo, a po śmierci ojca (o której zresztą pisałem już kilkukrotnie) przejąłem firmę i trochę nie mam już czasu na podróże (często nawet na wakacje 🤭). Natomiast zainteresowanie historią, to tylko i wyłącznie moja wielka pasja. Czy to wyjaśnienie cię satysfakcjonuje Fox? 🤔

    OdpowiedzUsuń