Łączna liczba wyświetleń

środa, 10 lipca 2024

AMERICANIZATION!

CZYLI KRÓTKIE ROZWAŻANIE O AMERYCE (A RACZEJ O AMERYKAŃSKIM ŻARCIU)





 Pomysł na dzisiejszy temat wpadł mi w zasadzie przez przypadek (jak większość tematów 🤭). A mianowicie obejrzałem sobie jeden z filmików na YouTube'owym kanale "Ogarnij swój inglish", którym to grupa Amerykanów mieszkająca w Polsce, odpowiada na pytania co ich tutaj sprowadziło, co im się podoba i tak dalej i tak dalej. 




Dało mi to do myślenia ponieważ chciałbym się dzisiaj podzielić pewnymi rozważaniami na temat amerykańskiej kuchni, gdyż mam książkę kucharską z USA sprzed kilkunastu lat (chociaż ostatnio gdzieś mi się zapodziała) i tak właśnie nie niekiedy sobie kombinowałem odnośnie zrobienia tych amerykańskich frykasów, ale jakoś nigdy to mi się to nie udało (może dlatego że nigdy też nie próbowałem wdrożyć do polskiej kuchni tych amerykańskich przysmaków). Oczywiście to też nie oznacza że jestem jakimś znawcą amerykańskiej kuchni, raczej koneserem-amatorem, i to też nie wszystkich potraw. Zatem do dzieła. 



SANDWICH




 Czyli typowa amerykańska kanapka, wielka jak same USA (i tak jak Amerykanie lubią). Ponoć jest wiele wersji tej kanapki, być może ta nazywa się "submarine sandwich" - ale oczywiście pewności nie mam. Oczywiście u nas też można zrobić taką kanapkę, wystarczy przekroić bagietkę lub angielkę (zwaną również "bułką paryską") i nawkładać do środka sera, szynki, kiełbasy, jakiegoś salami jak kto lubi (ja lubię 👍), bekonu, można oczywiście dodać pomidora (chociaż Amerykanie chyba tego nie używają do kanapek), trochę sałaty, ogórka, szczypiorku (też rzadko używany w USA), rzeżuchy, i co kto tam jeszcze lubi. Fajna przekąska, przed obiadem (😉).



AMERYKAŃSKIE ŻAR... JEDZENIE




Nie znalazłem na to lepszej nazwy więc niech tak zostanie, zresztą jak wyżej Amerykanie lubią tak jeść, choć oczywiście nie znaczy to że jest to zdrowe jedzenie - ale, na coś przecież trzeba umrzeć (🤭)



KRABOBURGER? (😂)




Czyli soczyste mięsko - gorące kurczaki z Kentucky i tak dalej (😉). Chociaż to, to akurat jest mięsko z krówki (albo byczka 🥴).





AMERICAN BEER




 Kiedyś spróbowałem takiego piwa (chociaż ja osobiście nie jestem piwoszem i nie przepadam za piwem), i muszę powiedzieć nie było złe, aczkolwiek jeśli już od czasu do czasu takie piwo sobie sprawię, to wolę już naszego Lecha, Żubra czy Ciechana.





GRILLOWANE KIEŁBASKI




 Cóż, grill to nie tylko amerykański sposób spędzania wolnego czasu, w zasadzie można powiedzieć że u nas to również jest (a przynajmniej stał się) narodowy sposób relaksowania się w gronie rodziny i przyjaciół. Któż bowiem nie chciałby odpocząć (np. na majówce) przy grillu i zimnym piwku? 🥓🍻



PIZZA 




 Oczywiście wynalazek włoski, ale za sprawą makaroniarzy, szybko się przyjął w USA (tak jak u nas rodzinne grillowanie 😙).





KRWISTY BEFSZTYK






 Mega amerykańskie danie, tak jak hamburgery, frytki, cheetosy i... coke. 





KOMPLET




Kiszona kapusta, parówki, czerwone ziemniaki, chleb kukurydziany gotowany na gorącej wodzie, plaster pomidora - to wbrew pozorom również amerykańskie danie, chociaż bardziej ze Środkowego Zachodu, z głębokiego interioru.



TO DZIŚ NA TYLE BO ROBIĘ SIĘ GŁODNY 🥞



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz